fredag 5 januari 2018

Almost Midnight av Rainbow Rowell

Detta att jag kan läsa böcker på engelska och att det bara flyter på utan att jag behöver tänka på det det är fortfarande nytt och väldigt häftigt för mig! Att det kommer en ny bok från en av mina favoritförfattare och jag kan läsa nu istället för att vänta på en översättning <3

Almost midnight är en glittrig bok i väldigt behagligt format som innehåller två illustrerade noveller. Lyxigt att få läsa en illustrerad ungdomsbok det skulle jag gärna göra igen.

Första novellen handlar om nyårsafton från det 2011, 2012, 2013 och 2014. 2014 har Mags bestämt att i år tänker hon minsann inte stå och titta på när Noel kysser någon annan vid tolvslaget. Mysig och fyllt med känslor.

Novell nummer två handlar om tält kön för biljetter till den nya Star Wars filmen allt för att visa sin kärlek till Star Wars. Men det blir inte ens i närheten av vad Elena föreställt sig att det skulle vara. Jag gillar även denna novell men tänker att om du tillskillnad från mig att ett stort Star Warsfan ja då blir nog novellen ännu bättre.

/Paula som hopppas på ny ungdomsbok från Rainbow Rowell snart igen


Almost Midnight: Two Short Stories by Rainbow Rowell
Författare: Rainbow Rowell & ill. Simini Blocker
Förlag: Macmillan (2017)
ISBN: 9781509869947
Köp: t.ex. hos Bokus eller Adlibris

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar