fredag 4 augusti 2017

Jag vet allt det här av Annika Paldanius

Kanske var det så att jag blev nyfiken på denna bok först och främst för det rosa, det underbart rosa bokomslaget. Det hjälpte att min vän Linnea tipsade om den.

Jag vet allt det här är en bok om läkarstudenten Hanna. Smarta, vackra, perfekta Hanna och hennes lika smarta och perfekta vänner Anna och Filippa. Göteborg är staden. Skola, uteliv och praktik på sjukhus. Den starka vänskapen, kärlek, möten och svek. Filippa som mår allt sämre och sämre.

Jag är så värdigt annorlunda mot Hanna just därför gillar jag verkligen att läsa om henne. Förståelse för något som inte är jag, kanske inte förståelse men inblick i.

/Paula


Jag vet allt det här : en internmedicinsk roman
Författare: Annika Paldanius
Förlag: Månpocket (2016)
ISBN: 9789175035987
Köp: t.ex. hos Bokus eller Adlibris

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar