måndag 24 juli 2017

Not if I see you first av Eric Lindstrom

Jag har läst en bok på engelska. En hel bok och förstått. Inte tog det jätte mycket mer tid än att läsa på svenska heller! En sådan härlig känsla - jag kan. Även på engelska. Böcker jag läst och som jag blivit nyfiken på men är de inte översatt till svenska har jag liksom bara stoppat där. Men vet ni vad?! Det behöver inte längre vara så. Det är inte längre så!

Not if I see you first handlar om Parker och hens hösttermin. Under sommarlovet dog Parkers pappa. Detta gjorde att moster med familj har flyttat in hos Parker. Mamma är död sedan tidigare och det var lättare för moster med familj att flytta.

En anledning till att det var lättare för moster med man och kusiner att flytta är väl just att Parker är blind. Om hon skulle byt stad, skola och vänner skulle det tagit längre tid för henne att anpassa sig. Samtidigt som sorgen förlamar och trängs undan.

Not if I see you first är en stark bok om vänskap, döden, kärlek, löpning och svikna förtroenden. Går svek att reparera? Går vänskap och kärlek att laga? Jag blir nyfiken på att läsa mer av Eric Lindstrom. Hoppas han snart översätts till svenska!

/Paula


Not If I See You First
Författare: Eric Lindstrom
Förlag: Harper Collins (2016)
ISBN: 9780008146313
Köp: t.ex. hos Bokus eller Adlibris

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar