söndag 1 januari 2017

Ovan trädtopparna: berättelser om att lära sig läsa och fortsätta läsa av Anne-Marie Körling

Läsambassadören Anne-Marie Körling har frågat ett 40-tal människor hur de lärde sig läsa, fortsatte att läsa och hur det skulle vara om de inte kunde läsa. Genialisk!

Läsarna presenteras med kön och ålder. Från äldst man 93 till yngst pojke 2. Det är en tidsresa, tänk att individuella berättelser om läsning kan säga så mycket om världen. Om vardandet. Om liv. Om bibliotek.

Korta berättelser som ger så mycket. Så mycket. Min bok är full av hundöron och överstrykningar. Säkert minst en överstrykning på varje sida. Så väldigt mycket igenkänning. Så mycket kärlek till böcker och läsning samlat inom två pärmar.

Låter jag lyrisk så är det nästan en underdrift. Jag älskar denna bok. 2017års första boktips från mig till er. Läs, njut, känn igen er och få nya tankar om det bästa som finns - att kunna läsa. Själv så klurar jag på ett blogginlägg där jag svarar på frågorna som Körling ställer i sin bok. Jag klurar och återkommer till det!

/Paula <3


Ovan trädtopparna : berättelser om att lära sig läsa och fortsätta läsa
Författare: Anne-Marie Körling
Förlag: BTJ
Förlag (2016)
ISBN: 9789170187988
Köp: t.ex. hos Bokus eller Adlibris

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar