tisdag 30 augusti 2016

I mitt namn: en bok om att vara trans av Moa-Lina Olbers Croall

Wow, aj och oj vilken bok. Jag har lärt mig så mycket när jag läst denna intervjubok. Intervjuer blandas med tips på böcker och teveserier med trans karaktärer. Tips till dig som jobbar i skolan. Tips till dig som har barn som kommit ut som trans. En massa svar på tal. En ordlista!

Denna bok är så viktig att det inte finns. ALLA borde läsa den. På bokens baksida står det att den riktar sig till dig som är transperson eller funderar över din könsidentitet. Tips, råd och begrepp. Men detta är minst lika mycket en bok för mig som är okunnig på området. En bok som får mig att känna mig lite lite mer insatt.

Jobbar du men barn och unga, har barn- och unga i din närhet - ja då finns liksom ingen anledning att inte läsa boken. LÄS. Läs den i personalgrupper och diskutera. En bok jag kommer gå tillbaka till och läsa om och hämta mer kunskap ur.

/Paula


I mitt namn : en bok om att vara trans
Författare: Moa-Lina Olbers Croall
Förlag: Natur & kultur (2016)
ISBN: 9789127146624
Köp: t.ex. hos Bokus eller Adlibris

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar