söndag 22 november 2015

Skorstensjul av Mårten Sandén & ill. Lina Bodén

Bok och adventskalender i ett! Det är en av de bästa kombinationerna som finns (åtminstone när man som jag tycker väldigt mycket om bägge sakerna). En bok, en berättelser med 24 kapitel. Men jag kunde inte hålla mig, inte ens till 1 december, omslaget förtrollade mig och jag började läsa och sluka.

Tre barn, Stella, Mago och Issa är på rymmen från ett barnhem. De är i Stockholm för det är dr Magos pappa ska möta upp de. Men han är inte där. Istället träffar de skorstensbarnen. Barnen som håller på att hjälpa Niklasson att komma håg vem han är - ingen lätt uppgift. Men de vet att det är Issa de väntat på Issa som kan hjälp Niklasson att få minnet åter och det är bortom brotom.

Min nya favorit julberättelse. Fantastiskt fin!

/Paula


Skorstensjul
Författare: Mårten Sandén & ill. Lina Bodén
Förlag: Rabén & Sjögren (2015)
ISBN: 9789129694970
Köp: t.ex. hos Bokus eller Adlibris

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar