tisdag 17 november 2015

Allt jag inte minns av Jonas Hassen Khemiri

Samuel finns inte mer, en författare åker omkring och pratar med människor i Samuels närhet. Vem var Samuel? Vad hände honom? Var det en olycka? Hur var det med Samuel stora kärlek Laide? Eller vänskapen till Vandad starkaste vänskapen som går att finna. Varför vill inte Samuels mamma prata med författaren. Författaren som ett tag bodde i Berlin och var granne med Samuels barndomsvän.

Jag har lyssnat, fascinerats och slukats upp av denna berättelse. Den finns kvar i min tanke och kommer göra länge. När jag såg att Allt jag inte minns blev nominerad till årets Augustpris i vuxen skönlitteratur tänkte jag nej - Jonas Hassen Khemiri behöver inte mer uppmärksamhet. Men efter att ha tagit till mig berättelsen tja - den får gärna vinna så att Allt jag inte minns når ut till många många många fler läsare. Jag tokgillar!

/Paula


Allt jag inte minns [Ljudupptagning] : roman
Författare: Jonas Hassen Khemiri
Förlag: Bonnier Audio (2015)
ISBN: 9789176470305
Köp: t.ex. hos Bokus eller Adlibris

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar