onsdag 23 september 2015

Att vara jag av Anna Höglund

Som jag längtat efter nytt från Anna Höglund. Om detta talar man endast med kaniner är mig så nära hjärtat att det till och med blev en tatuering ju. Nu nytt. Förväntan och rädsla. Så äntligen här - rosa och fin. Lite skrek jag när jag öppnade det bruna bokpaketet - hoppades att det var just den men säker var jag inte <3

På bokens baksida står det så här:
Jag tänker gå till botten med det här. Varför är det så mycket som känns jobbigt med att vara jag? Kommer det inifrån eller utifrån?

Rosa är 13år med allt vad det innebär att lära känna sig själv och förstå sig på världen. Storasyster som gör sig till för fåniga dumma killar. Hur är det i samhället, uppdelningen mellan män och kvinnor. Hur blev det så? Varför? Kan man ändra på det? Hur?

Det är en inte en ny Om detta talar man endast med kaniner för Att vara jag är en alldeles egen unik bok på samma sätt som Om detta talar man endast med kaniner. En vacker bok - både i text och bild. Tankvärd som få. En bok att få tröst hos, att hitta mod och igenkännelse i. En bok att läsa om och om igen. En bok som borde finnas i alla tonårstjejers hem. Tänk om den funnits i mitt?! Tänker att endel hade varit annorlunda i så fall!

/Paula som på bild matchar nya favoritboken


Att vara jag
Författare: Anna Höglund
Förlag: Lilla Piratförlaget (2015)
ISBN: 9789187707377
Köp: t.ex. hos Bokus eller Adlibris

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar