onsdag 10 juni 2015

När jag lät dig gå av Gayle Forman

För flera år sedan läste jag boken Om jag stannar, den om Mia som låg i koma och pojkvännen Adam som stod vid hennes sida. Så fin. Men inte tillräckligt för att jag skulle läsa dela två När jag lät dig gå. Men så blev Om jag stannar film, If I stay - såg filmen och kände jag måste veta vad händer sedan?! Filmen fick mig allts att läsa del två När jag lät dig gå.

Nu är det Adam som berättar tre år framåt i tiden. Adam som blivit berömd rockstjärna med skådesplarflickvän. Adam som lever drömlivet men är olycklig och inte vet vad han ska göra av sig själv. Mia spökar, Mia som bara lämnade när hon kom in på Juliard i New York, en dag bara slutade höra av sig.

Nu befinner de sig under 24 timmar båda två i New York, Adam går på Mias cellokonsert efteråt blir han kallad till hennes loge. Tre år av tystnad?! Det är sorgligt (gråtit, igenkännelse), det är fint, glatt och lyckligt (ännu mera gråtit). Gillar massor Mia och Adams kärleksberättelse!!

/Paula


När jag lät dig gå
Författare: Gayle Forman
Förlag: B. Wahlström (2011)
ISBN: 9789132159701
Köp: t.ex. hos Bokus eller Adlibris

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar