onsdag 1 april 2015

Döden är min mamma! & Ariol jag är en åsna

Döden är min mamma! är en guldklimp jag trillade över på biblioteket när jag skulle sätta upp böcker. Sötaste grafiska romanen om Jokasta med det rosa håret. Hon bor nära kyrkogården med sin mamma, mamma som har som jobb att dela ut svarta kort till de som snart ska dö. En småhemsk och toksöt berättelse på samma gång. Älskar teckningarna Jokastas rosa hår och prickiga kjol! Finns det mer att läsa om henne tro? Någon som vet?

Ariol Jag är en åsna! Är det första jag läser ur Rabén och Sjögrens nya satsning på barnserier. Äntligen mer serie till barn i bokform. Ariol är en åsna som lever ett vanligt liv för ett barn men ett ovanligt liv för en åsna. Skola, kompisar, föräldrar och det där jätte jobbiga att stiga upp ur sängen på morgonen. Varför ska det vara så?

/Paula


Döden är min mamma!
Författare: Davide Cali
Förlag: Epix (2014)
ISBN: 9789170895173
Köp: t.ex. hos Bokus eller Adlibris

Ariol : jag är en åsna! : [seriebok]
Författare: Emmanuel Guibert & Marc Boutavant
Förlag: Rabén & Sjögren (2015)
ISBN: 9789129694833
Köp: t.ex. hos Bokus eller Adlibris

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar