tisdag 20 januari 2015

Koden är knäckt: retorik och kommunikation

Jag har läst en bok som jag egentligen inte får läsa. En bok som är vuxen förbjuden en bok full av tips för barn som vill ha knep och tips på hur de får igenom sådant som den vill. Hur lyckas man få äta godis när man vill?

Det är en rolig bok med fina bilder av Yosh som lyfter boken en nivå. Boken berättar för dig hur vuxna tänker och hur då i så fall kan tänka för att få din vilja igenom. Kroppsspråk, minspel och framförallt det där med timing (något jag vet jag försökte lära båda mina småsykon).

Bokens jag berättar hur han uppfunnit polis testet, om man inte behöver ringa polisen - ja då kan det inte vara farligt utan är bara att köra. Våga mer! Boken avslutas med det där läskiga - hur man ska våga stå och prata inför folk. Att man inte ska ta sig själv på så stort allvar och träna, träna och träna.

Perfekt presentbok. Vilket barn vill inte ha en bok som är förbjuden för vuxna att läsa?!

/Paula


Koden är knäckt : retorik och kommunikation
Författare: Per Lange & Johan Bergström
Förlag: Opal (2014)
ISBN: 9789172996885
Köp: t.ex. hos Bokus eller Adlibris

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar