måndag 18 augusti 2014

X som X

X som i X alltså böcker jag stryker ett kryss över och undviker att läsa. En sådan lista ser för mig ut ungefär så här.

Tunga fakta böcker om ekonomi, historia, krig.
Inte heller särskilt intresserad av djur och natur böcker.
Sportfakta går helt bort. Ibland möjligen sport i skönlitterärform. Men inte så gärna.
Dagstidningar kanske inte direkt är något jag undviker och väljer bort snarare något jag prioritera bort till förmån för skönlitteratur.
Vuxendeckare läser jag sällan med undantag för Åsa Larsson och Fred Vargas.
Läskiga böcker gillar jag inte alls (drömmer mardrömmar ju) men John Ajvide Lindqvist är ett undantag här. Fast jag måste lyssna på hans böcker inte läsa. Lyssna man på otäcka saker och det blir för läskigt ... ja då kan man ju göra något annat samtidigt.

Ser mig ändå som en hyfsad allätare när det kommer till läsning av skönlitteratur så X som i X får väl X:et sättas över faktaböcker.

Detta är en bokstav i Paula och Sandras bokalfabet. Läs även Sandras X som i X.

/Paula

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar