onsdag 27 augusti 2014

Eunomia av Erika Vallin


Det är alltid med lite blandade känslor jag läser en sista del i en bokserie, vill ju veta hur det går. Men sen sen är det slut. Inget mer liksom. Men jag läser såklart i alla fall för att jag kan inte låta bli, det är en omöjlighet. 

När jag fick Eunomia sista delen i Speglarnas hemlighet i min hand drog jag på det lite granna ... men inte mer än någon vecka. Sedan slukade jag boken. Asrin har tillsammans med vännerna Max, Lima och de andra väktarna gått genom spelgen de är nu i landet bortom speglarna Eunomia. Plastsen där tiden står stilla. Landet där Asrins syster och föräldrar finns. 

Ska de klara av att rädda det fånga folket och besegra den onda drottningen? Det börjar inget vidare de bli omedelbart tillfånga tagna. Men ett brev smusslas in i Asrins cell ett brev som berättar sådant hon behöver veta, men kanske inte sådant hon vill veta. Att hon Asrin 12 år gammal och försteväktare också är tiden. Hon den enda som kan få tiden att börja gå igen. Men det har sitt pris ...

Så spännande. Nu när alla tre delar finns ute, gå till ditt bibliotek och låna alla på en gång vet ja. Läs de som en enda tjock bok (borde jag också gjort). I Eunomia finns det små mattuber med någon typ av puré i, en sådan lite och så får du ny energi och bli mätt. Kan någon uppfinna sådan i vår värld tack.

Janette Winterson citatet ni ser på bild är det som inleder hela berättelsen så bra valt och så fantastiska rader!

/Paula


Eunomia
Författare: Erika Vallin
Förlag: B. Wahlström (2014)
ISBN: 9789132162718
Köp: t.ex. hos Bokus eller Adlibris

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar