fredag 18 juli 2014

Skogens hemligheter av Jimmy Liao

Att komma hem från flera dagar borta från brevlådan och finna denna otroligt vackra bok i sin posthög. Bilden gör boken ingen rättvisa - bok som måste ses och klappas på.

Har jag berättat det där om att klappa på böcker? Vissa böcker de extra fina de extra älskvärda böcker de kan jag inte hålla i utan att klappa på.  Ibland finner jag mig stå och klappa på en bok under ett bokprat bara för att jag tycker så mycket om boken.

Skogens hemlighet är alltså en klappa på bok. En fantasifull bok med de mest fantastiskt vackra bilderna. Tänk en vanlig långsam eftermiddag och vips tittar en jätte stor lurvig kanin in genom ditt fönster en kanin som tar med dig in i den stora skogen full av hemligheter.

Bilder att drömma sig långt bort tillsammans med. Att läsa om och om igen! Gillade mer än Jummy Liaos Stjärnenatt. Ska bli spännande att följa Mirando bok och se vilka mer förunderliga bilderböcker de kommer att ge ut framöver. 

/Paula



Skogens hemligheter
Författare: Jimmy Liao
Förlag: Bokförlaget Mirando (2014)
ISBN: 9789198139648
Köp: t.ex. hos Bokus eller Adlibris

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar