måndag 28 april 2014

H som i hylla


Jag tycker väldigt mycket om hyllor. Kanske inte helt oväntat mest om hyllor fyllda med böcker och söta figurer. Tänkte därför under H som i hylla ge er en fotorundtur i min lägenhet via mina hyllor. 



I min hall bokhylla fylld av för färgglada skor. Tur att jag har små fötter så att de ryms.


I köket en hylla full med muminmuggar och fina burkar fulla med te.


Över sängen, böcker jag snart ska eller drömmer om att läsa. 


I sovrummet hyllan med olästa böcker. Nedersta hyllplanet består av mina kokböcker.


I mitt vardagsrum/bibliotek finns två hyllor med mina favorit samlingar. Frankrike (Sekwa), Per Nilssonsamlingen, Johanna Nilssonsamlingen, böckerna om böcker, Muminsamlingen, hyllan med bästa bästa böckerna, Jane Austen samlingen och så de senast lästa böckerna. De böckerna som under sommarens bokstädningar sorteras in i stora bokhyllan.


Stora bokhyllan som sedan förra sommaren är färgsorterad <3 Till sommaren ska senast lästa böcker sorteras in här. Vilket innebär att några böcker måste bort också.


Pysselböckerna bor i anslutning till pysselrummet. Tillsammans med pärmarna med tråkiga men viktiga papper.





I pysselrummets hyllor bor det en massa papper, garn, tyg och pyssel. 

Detta är en bokstav i Paula och Sandras bokalfabet. Läs även Sandras H som hylla.

/Paula som uppenbarligen tycker mycket om hyllor (å då har ni inte fått se alla)

2 kommentarer:

  1. Jättefina bilder på fina hyllor! Gillar den färgsorterade speciellt mycket :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Min favorit hylla också i alla fall inredningsmässigt :)

      Radera