måndag 14 april 2014

F som i format

Berättelser paketerade i olika format. Hur känner jag inför dessa format?

Den tryckta boken älskar jag! Den man kan klappa på och möblera sitt hem med. Boken både den i hårdpärm och den i mjukpärm. Men det är så att jag tycker lite bättre om att läsa pocket. Tycker om när boken inte väger så mycket.

E-boken den gillar jag också. Men jag glömmer liksom bort den. Både att den finns och att läsa den. Den tryckta boken ser jag ju hela tiden. E-boken är gömd i min padda. Dumt för jag gillar att läsa e-bok när jag väl gör det. Tycker att tjocka böcker lämpar sig extra bra som e-bok.

Ljudboken gillar jag. Särskilt om den är bra inläst och i mp3 format redan från början.

Men vet ni vad? Kanske inte helt överraskande så älskar jag att få ta del av berättelser oavsett format. Formatet är inte det viktigaste. Även om ett fint omslag inte direkt gör upplevelsen sämre.

Detta är en bokstav i Paula och Sandras bokalfabet. Läs även Sandras F som i format.

/Paula

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar