fredag 24 januari 2014

Ett monster går på bio av Mats Wänblad Ill. Pelle Forshed


Min bästa börja läsa serie är utan tvekan Familjen Monstersson. Jag älskar Familjen Monstersson. Bästa vännerna Ebba och Boris ger sig ut på olika upptåg. Att Ebba är en människa och Boris en zombie det har liksom ingen betydelse och det är så bra. Också väldigt bra i läsa mellan raderna träning för nybörjarläsare.

I nya Ett monster på bio bjuder Ebba med sig Boris på bio. Men Mysis (Boris husdjur/hund) får inte följa med in i salongen utan han får vänta utanför. Det som är så härligt i Ebba och Boris vänskap är att de tycker så olika saker är otäcka. De väljer mellan filmerna Den hemska natten med blod och Skoj med Kirre & Kurre (om söta ekorrar). Ebba betalar och väljer den filmen hon tycker är läskigast.

Boris sitter och ler när de andra är så rädda att de inte vet vart de ska ta vägen. Men när filmen är som läskigast ja då dyker Mysis upp …

Apropå Familjen Monstersson, för några veckor sedan frågade en flicka mig på biblioteket om den nya Boris boken kommit än. Vi kollade upp utgivningsdatum å reserverade boken åt henne. Hon berättade att hon älskade böckerna och till och med hade en Boris-gympapåse. Mitt svar på det var det har jag också! Hon tittade på mig som om jag var helt konstig :) En konstig stor (vuxen) som råkar vara barnboksnörd!

/Paula som hoppas på många många fler böcker om Boris och Ebba

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar