tisdag 31 december 2013

Mitt bokår 2013


2013 ett år fullt av böcker och läsupplevelser, de bästa månad för månad - mitt läsande 2013 

Januari - Förr eller senare exploderar jag av John Green (en nästan hur bra som helst bok)
Februari - Gul utanpå av Patrik Lundberg (årets bokförälskelse)
Mars - Pixis bok av Mårten Melin (bästa svenska mellanåldersförfattaren fortsätter leverera)
April - Slottet av is av Janina Kastevik (slukade och fängslades)
Maj - Wallflower av Stephen Chobosky (Årets BOK <3 läste två gånger på rad) 
Juni - Ingenting kan hindra natten av Delphine de Vigan (stark och gripande)
Juli - Sommaren utan män av Siri Hustvedt (2013 livet utan män)
Augusti - Tusen tips till en fegis av Eva Susso med Benjamin Chauds illustrationer (finaste illustrationer, Paris och mod)
September - Lite ihop av Johanna Lindbäck (drömmer om att vara som Izzy för mina biblioteksbarn)
Oktober - Om detta talar man endast med kaniner av Anna Höglund (boken som kommer leda till nästa boktatuering)
November - Nyckeln av Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgren (kanske den bok jag längtat mest efter ever!!)
December - Ingens mamma tolv kvinnor om barnfrihet red. Josefine Adolfsson (boken jag behövt så länge utan att veta om det. Alla borde läsa!)

/Paula som läst fler böcker än hon själv trodde 2013


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar