söndag 20 oktober 2013

Augustpriset 2013, barn- och ungdomsbok


Måndag 21 oktober presenteras de nominerade böckerna till Augustpriset 2013. Jag tycker bara en kategori är intressant inte så svår gissat vilken va? Kategorin barn- och ungdomsbok! Tycker det hade varit underbart om en Hcg-bok fick priset i år. Vad jag kan se så har det inte hänt tidigare. Många bilderböcker och många ungdomsböcker.  Tycker det varit ett ovanligt bra bokår för 9-13-åringar önskar att Augustprisjuryn uppmärksamma det tycker jag!

Hoppas jag tycker om de nominerade böckerna för i december ska jag och två bibliotekarie till ut på bokpratsturné om de nominerade böckerna. De ska alltså prata om vuxen skönlitteratur och de nominerade faktaböckerna.

Om jag ska mig på att våga gissa/hoppas/önska vilka de nominerade böckerna blir så ser det ut så här.





Har valt bort så många bra därför tillåter jag mig också fyra fina bubblare.


 



Bilderböcker har jag inte ens titta på för att på något sätt begränsa mig. Tycker att det har varit ett ovanligt bra barnboksår i år!

/Paula som gillar Augustpriset 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar