söndag 29 september 2013

Prickigapaula på bokmässan 2013

I torsdags hade jag en heldag på bokmässan, från öppning till stängning. En underbar dag för en boknörd som jag. En dag med möten både nya och gamla bekanta. En inspirerande dag, taket i Rabén & Sjögrensmonter hade varit underbart att ha på biblioteket. Draperiet i Opals monter fick det att klia i mina pysselfingrar. Scenen plats för barn fick mig att tänka att vi vuxna runt om barn måste bli så mycket bättre på att berätta om våra första läsminnen. Också att berätta om vår läsning idag. Blev så glad att Johanna Lindbäck blev ny läsambassadör att jag gav i från ett litet jubel! Fick en skymt av Isol. Underbart att mer av henne översätts till svenska. Mer Isol till alla!

Pratade med Viveca Lärn och berättade att jag var glad över att ha likadana fina rosa dr Martens som henne, Mimmis mamma. Mimmi min första läsupplevelse. Undrar hur skrivmaskinen står sig idag?

Lyssnade på en väldigt vacker Patrik Lundberg. Längtar efter att få läsa hans bok om att vara nitton år fast i småstad utan riktiga gymnasiebetyg och gå på komvux. Tänker ibland på hur jag läst Gul utanpå inte alls som en bok om adoption utan en bok om att växa upp och lyssna på indiepop och hitta sig själv någonstans på vägen.

Var på fint barnboksbloggmingel anordnat av Boktjuven och vastmanbok men mer om det senare. Mitt första bloggmingel förtjänar liksom ett eget inlägg. Inte bara för att det innehöll en Cilla Jacket som jag tackade för Spung och Känn ingen sorg öga mot öga. Och fick prata lite Spunghyp med.

/Paula som är lite småkär i den där vackre författaren


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar