måndag 23 september 2013

Paula och bokmässan

Hösten 2001 flyttade jag som nittonåring till Göteborg för att börja plugga. Första månaden bodde jag hos pappas faster lite utanför Göteborg. Hon tipsade mig om bokmässan som jag inte visste fanns. Lyckades med buss och spårvagn ny i staden ta mig på egen hand till svenska mässan och BOKHIMMELRIKET! Jag älskade det. Jag älskar det.

Förra året var jag inte på bokmässan annars har jag varit där alla år sedan 2001. Men nu på torsdag igen! Längtat massor! Funderat massor vad ska jag lyssna på. Utan seminarium kort denna gång. Men hittat flera roliga monterprogram. Ska hänga endel vid Kulturrådet och plats för barn har jag tänkt, läsambasadörren (nya och gamla), Petter, Nya barnbokskatalogen. Lyssna lite på vännerna Eric och Rebecca när de berättar om Läsracet 2012 som de var med och vann tillsammans med en klass sex. Patrik Lundberg när han berättar om sin bok Gul utanpå hos Aftonbladet. Tänkte också få mig en skymt av underbara Isol. Sedan är det barnbloggsbokmässemingel. Det ska bli spännande och lite skrämmande.

Största problemet är att jag ännu inte bestämt mig för vad jag ska ha på mig... vilken klänning? Ibland (rätt ofta) känner jag mig som prinsessan Månstråle (i Prinsessor och drakar) hon som har för många klänningar så att hon istället för att välja går omkring i nattlinne istället (fast pyjamas i mitt fall).

/Paula som ser fram emot böcker, möten, inspiration och nya bokiga tygkassar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar