onsdag 25 september 2013

Nya sätt att berätta om berättelser - FILM


Under de två timmarna med film användes också ipad och imovie. Tillsammans med Lotta och Michelangelo. De pratade om film som både och, ett medium och en konstform. Film som stämningsskapare med ljud. Hur film kan användas som ett komplement vid bokprat. Något jag gjort med mellan radernas författarfilmer en del. Men aldrig med egen film. Kanske någon gång i framtiden? 

I imovie introducerades vi för trailer som är en mall att utgå från med antal bilder/film och med färdigt ljud. Gillade tror jag behöver göra några trailar först innan jag kan ge mig på att skapa själv. För nu är det så att imovie finns på en ipad nära mig. Och en tanke om en ordvampyr och ett ordvampyrsbett gror för att bli till en film eller en digitalberättelse. Snart kanske så.

Hittar tyvärr inte filmen jag gjorde tillsammans med Emma och Marija men skulle den dyka upp så lägger jag in en länk. 

/Paula 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar