söndag 8 september 2013

Läser just nu...

Jag håller på i Joyce Carol Oates senaste ungdomsbok Två eller tre saker jag glömde berätta för dig. Kommit ungefär halvvägs men boken har fått pausa i helgen pga. annan bok. Är fortfarande på Merissas berättelse. Men det som slår mig så här långt är den spännande synen Merissa har på Jane Austen att hon tackar nej till att spela Elizabeth Bennet för att hon tycker Stolthet och fördom är tramsig och fånig. Vadå hitta en rik man man kan väl jobba själv. En bild man sällan läser, snarare så att när Stolthet och fördom nämns i annan skönlitteratur (vilket ju rätt ofta händer) ja då är det som det bästa och mest romantiska. Jag ÄLSKAR Stolthet och fördom och alla grejer runt om. Men jag uppskattar att läsa om någon som inte gör det som en tankeställare.  

/Paula

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar