söndag 2 juni 2013

Böcker med långa titlar

Vi är inte sådana som i slutet får varandra av Katarina Sandberg. Om Cassiopeja som precis flyttat från småstaden till Stockholm för att läsa juridik. Hennes mamma träffade hennes pappa en natt i Paris, åkte hem dagen efter och upptäckte att hon var gravid. Pappa okänd alltså och ingen som helst tro på tvåsamheten. Tills den dagen Casper plötsligt finns där... Jag hade ÄLSKAT den här boken när jag var 21 och precis flyttat från småstaden till Göteborg. Men nu, jag vet inte... jag tycker om den... men den saknas något... vet inte vad. Eller så är det att jag vill ha mer? Vill läsa mer om Agnes, eller Agnes egen historia. För henne blir jag verkligen nyfiken på. Ett stort plus till bokens slut! Men det tänker jag inte avslöja...

Resan till tidens slut av Erika Vallin. Jag älskade Erika Vallins debut Flickan vid glastornet som är del i ett i serien om Asrin den utvalde... På bokprat har jag hajpat upp boken och sagt att det kanske skulle kunna bli en ny Harry Potter (man kan väl drömma!). Men Resan till tidens sluts omslag förstör nog det... Den ser inte alls lika spännande ut utan väldigt snäll mest. Asrin, Max och Lima har skickats till Englad över sommaren för att hållas borta från farligheter. Men det visar sig att farligheterna och äventyret är väldigt mycket närmare... Spännande del två som åter igen slutar så man vill ha del tre NU!! Snälla Wahlström gör ett bättre och mer spännande omslag till tredje delen!

/Paula


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar