lördag 29 december 2012

Mitt LÄSande 2012


Så var det två dagar kvar av 2012, tid att summera årets enklaste läsdagboken (läs om här om du vill veta mer)

Jag vet redan att jag slagit personligt rekord med rätt mycket eftersom jag för första gången fått sätta in extra sidor i läsdagboken (nästa års blir tjockare och tanken är att den ska räcka flera år).

Jag har läst 43 böcker fler än förra året, då jag läste 166 böcker. I år har jag läst 209 böcker!! Å då är inte bilderböcker inräknade.

Av de 209 böckerna är:
17 stycken ljudböcker
41 stycken under 100 sidor
151 över 100 sidor (barn, ungdom och vuxenböcker).

Tycker ändå det är en rätt bra lista! Å som sagt det är ju två dagar kvar på året så kanske blir det en bok till över 100 sidor eller så får boken som mitt bokmärke ligger i just nu vara 2013 års första bok.

De bästa böckerna jag läst i år är i huller om buller ordning, Drömbokhandeln, Månfågel, Bekantasbekanta, Eld, Mitt liv som bok, ABC å D allt om människans viktigaste uppfinning, Dash och Lilys utmaningsbok, Fel grav och andra berättelser och Rubinröd tidlöskärlek,

Vilka böcker som var sämst? Det kan jag inte svara på, som vanligt. Jag är ofta ganska hård med de böckerna jag väljer att läsa. Därför läser jag nästan bara bra böcker. Men det är också så att jag inte är särskilt kräsen…

/Paula som haft en väldigt bra LÄSande 2012 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar