söndag 2 december 2012

Läst böcker i november

Kanske är det så att det även här borde dokumenteras hur mycket jag läser? Den sista varje månad räknar jag alltid ner månades lästa böcker. November 2012 blev 16 stycken (bilderböcker inte inräknade) rätt bra tycker jag.

Bästa: Kelly Links Pretty monsters böcker och Erika Vallins Flickan vid glastornet.

I augusti påbörjade jag "dörren" på skolbiblioteket där jag jobbar. För att synliggöra hur mycket jag läser. Målet var att fylla dörren till jul... Känner lite stress men har fuskat lite och börjat göra böckerna större. Det går att följa dörrens utveckling på instagram om man vill. Eller på biblioteket såklart...

/Paula boktok

2 kommentarer:

  1. Du borde göra tjocka böcker större och tunna mindre så visar det lite på tiden också. Fast en bilderbok kan iofs ta lång tid att läsa om man begrundar illustrationerna... Kul idé, hur som. Hade jag haft en färgskrivare på jobbet hade jag också gjort så. Nu åker de senast lästa upp på en speciell hylla ist.

    SvaraRadera
  2. Nu är dörren full :) borde invigt dig i idén tidigare Sandra. Då hade tjockare böcker varit större från början... Hade också en speciell hylla till böckerna men de försvann så fort jag ställde de där. Skylten finns till lånas efter jul om du blir mer sugen.

    SvaraRadera